voorbeeld-header-2-1024x120

Reglement ringsteken

Schutterij St. Antonius kent een aantal reglementen. Reglementen waarop men kan terugvallen als dit nodig mocht zijn. Voor elk lid is zinvol om bijvoorbeeld te weten waaraan men begint als men voor een koningstitel wil gaan. Onderstaand treft u de reglementen aan die op dit moment gelden.

Reglement Ringrijden/ Ruiterkoning:

Spelregels:

  • Deelname alleen met een geldige lidmaatschapskaart.
  • De eerste rit is bestemd voor huidige Koningen/Koniginnen.
  • Aanmelden vóór 12.45 uur bij de wedstrijdleiding.
  • Deelname gaat op volgorde van aanmelding, of indien nodig, op beslissing van de wedstrijdleiding. Aanvang wedstrijden: 10.30 uur.
  • 1 beurt is 1 rit heen en terug, = 2 ringen. 1 beurt duurt ca. 1 minuut.

De eerste ronde begint met 4 ringen in het blok, ring Ø 30mm of Ø 35mm.

  • Wedstrijdleiding houd score bij. Degenen met het hoogst aantal ringen per beurt (2) gaan door naar de kampronden.
  • Na de eerste ronde wordt omgeroepen hoe laat het kampen begint.
  • Tijdens de eerste ronde is er op afroep ook deelname van de jeugdwedstrijd.
  • Indien de laatste deelnemer van de eerste kampronden twee ringen er af steekt, mag hij op de bak blijven staan, en is meteen eerste deelnemer van de volgende kampronde, tot er ca. 10 kampers overblijven.(zie kampregels)
  • De ring moet “aan de pin” blijven zitten. Indien de ring door bv snelheid, of andere factoren, weer van de pin schiet, telt deze niet.
  • De deelnemer moet de afgestoken ringen bij zich houden en direct na zijn beurt inleveren bij de wedstrijdleiding.
  • De wedstrijdleiding mag extra handicaps toepassen door:
  1. Kleinere ringen gebruiken. B. Snelheid tractor opvoeren.
  • Indien bij kampen de kleinste ring is gebruikt, kan als laatste handicap de snelheid van de tractor worden opgevoerd, om de wedstrijd te bevorderen. (Veiligheid staat hierbij voorop)
  • Jeugd 12-16 jaar krijgen ieder maximaal 1 beurt. (indien er meer kaarten zijn)
  • Bij geschillen in alle onvoorziene situaties beslist de wedstrijdleiding.

Kampregels:

  • Aanvang kampen ca. 13.00 uur.
  • Bij aanvang 1e kampronde dienen de kampers bij de wedstrijd te blijven.

Bij afwezigheid bent u uitgesloten van verdere deelname.

  • Als er nog ca. 10 kampers zijn, zullen de kampers een lot trekken, die bepaalt in welke volgorde wordt gereden.
  • Elke nieuwe kampronde worden de loten weer bij bestuur ingeleverd door de overgebleven kampers en wordt opnieuw de volgorde geloot.

Blok:  1x Ringen:            Ø 25                       Ø 30                       Ø 35 = 8 stuks           Ø 40 = 6 stuks

 

Aanvang wedstrijd:         ring Ø 30 of ring Ø 35.

Duur 1e ronde:               ca.130 deelnemers is ca. 2 uur en 10 minuten.

+ jeugd tussendoor:        ca.20 minuten. Duur 1e ronde = Ca. 2,5 uur.

1e kampbeurt:                 ring Ø 30.

2e kampbeurt:                 ring Ø 30. (mits 5 personen i.v.m. Prijzen)

Bij kampen 4 of 6 ringen gebruiken i.v.m. betere doorstroming.